Søg

Få mest muligt ud af produktdetaljesiderne – Hurtig tjekliste for 2017

Produktdetaljer eller beskrivelser er de vigtigste elementer i en e-handelsportal, der hjælper en køber med at beslutte, om han vil købe et produkt eller ej. Åbn en hvilken som helst e-detailbutik og søg efter det ønskede produkt. Hvad ser du? Det smukke og højopløselige produktbillede, produktbeskrivelse, funktioner og prisen, ikke?

Hvad hvis portalen ikke giver disse oplysninger, vil du så blive imponeret over den måde, produkterne sælges på? Selvfølgelig ikke! Produktdetaljer er først og fremmest det, der giver en god brugeroplevelse. Disse sider viser også SEO-succesresultatet for din onlineportal.

Her er tjeklisten over alle de vigtige elementer til sider med produktdetaljer:

Strukturerede beskrivelser
Strukturelle eller organiserede ting opfattes godt af seerne, uanset om de er online eller offline. Gå til enhver butik, hvor der skabes et kæmpe rod, kan du købe i sådan et miljø? Ligeledes er det i onlineportalerne ubehageligt at købe, hvis produkterne er opført på en kaotisk måde. For at give den rigeste shoppingoplevelse er det vigtigt at lave en struktur eller en ordentlig kategori af produkterne for at gøre det nemt for seerne at navigere til et bestemt produkt.

Det vil også hjælpe søgemaskinerne med at crawle dit websted på en bedre måde.

Unikke titeltags
Titeltags er til SEO-formål! Hjælp søgemaskinerne med at finde dig via de exceptionelle titeltags og vise dit websted øverst. Disse tags definerer, hvad siden handler om, så vær opmærksom på at tilføje en unik og beskrivende titel for hver produktside. Normalt ses det, at det primære søgeord tilføjes i titlen sammen med virksomhedens eller brandets navn. Mens du søger efter produktet på Google eller enhver anden søgemaskine, er title tag den første ting at blive bemærket.

Engagerende produktbeskrivelser
Endnu et vigtigt element er produktbeskrivelsen, der giver tilstrækkelig information til kunderne om produktet. Folk vil gerne læse detaljerne for det produkt, de vil købe, så tænk kreativt og fremvis en veludført beskrivelse. Til SEO-formål anbefales det også at skrive din egen beskrivelse i stedet for at kopiere fra internettet.

Tidligere var Google for streng til at straffe det duplikerede indhold, men nu ruller det heller ikke twebstedet gør heller ikke noget godt for sådant indhold. Hvis du kopierer en beskrivelse, vil du sandsynligvis miste chancerne for at komme i de bedste resultater nogensinde.

Hurtig indlæsning
Hvad er mere? At have et langsomt websted vil aldrig tiltrække folk til dit websted, selvom du ejer de bedste produkter i verden. Jeg vil også afvise ethvert sådant websted, der tager sekunder at indlæse. Hvem har tid til at vente på, at siden åbner? Verden bevæger sig i et hurtigt tempo, og folk ønsker at få alt gjort hurtigt. Så hvis dit websted tager sekunder at indlæse, vil det reducere dit salg i høj grad. Sidens dårlige ydeevne får folk til at tro, at du er uprofessionel og upålidelig. Få dit websted tjekket fra udvikleren, og reparer indlæsningsproblemerne for at lokke mere trafik med det forbløffende produktsortiment.

Sociale medier knapper
Kører du kampagner på sociale medier for at holde seerne tilsluttet dit websted? Det er dog en potent strategi, der bruges af mange af webstedsejere, som bliver ved med at køre en slags konkurrencer eller begivenheder. Adopter dette mantra ved at inkludere de sociale mediers deleknapper! Selvom dette kan være en god strategi til at skabe et mærkbart indtryk på seernes sind, vil dit websted også rangere godt i søgemaskinerne.

Metadata
Bortset fra produktbeskrivelserne har Meta Data-beskrivelser også nået langt med at vise dit websted i SERP'erne. Som et eksempel bør du indsætte lokkende Meta Data-beskrivelser i SEO-feltet. Det vil friste seerne til at klikke på dit websted i Google-resultaterne. Selvom du ikke står først i søgeresultaterne, vil du få mere organisk trafik på grund af de pænt skrevne Meta-beskrivelser.

Det er alt! Hold dig opdateret for mere informative og interessante opdateringer...

Relaterede sider