Søg

Øg dit salg ved at følge disse tip til sidelayout

"Handlinger taler højere end ord" er berettiget her, hvis vi erstatter ordet handlinger med billeder. En e-handelsbutik ser godt ud, når der er funklende billeder, som kommunikerer med de personer, der besøger siden, ikke? Også en smukt designet side tiltrækker flere seere og vender dem til de almindelige kunder. Hvordan?

Selvfølgelig vinder et pænt layout seernes interesse over den dårligt designede side, som ikke lykkes med at fortælle en historie. Med brug af tiltalende billeder kan du vise folk, hvad du er, og hvad dit værd er. Måske vil det være nemt for dem at afgøre, om du er et kendt mærke på markedet eller ej.

Antag nu, at du har en god hjemmeside, som du har promoveret på det sociale netværk, og folk lander der via det link. De vil se en attraktiv side med alle de ting, de gerne vil se der. Din kampagne er vellykket! Men hvad nu hvis de navigerer til produktsiden, og den ikke er så visuelt god som hjemmesiden? Vil du miste denne gæst? Absolut ikke! Her bør du tænke på at designe alle siderne med en lige stor tiltrækningskraft, hvilket resulterer i mere salg.

Tjen flere kunder ved at følge disse sidelayouttips:

Hold balancen

Balance er afgørende for at designe et imponerende sidelayout, som tilfredsstiller den kunde, der besøger siden. Opret et layout, der ikke overvælder eller overvælder de personer på dit websted, der ønsker at foretage et køb. Hvis designet bliver pænt og afbalanceret med nogle hvide mellemrum på siderne, vil seerne lægge mere vægt på de områder, du vil have dem til. Vær afbalanceret med billeder, tekst og andre elementer på webstedet for at holde seerne tilfredse.

Sæt billeder i perfekt størrelse

Billeder spiller en stor rolle i at fange seernes sind, som jeg sagde i indledningen. Exceptionelt designede billeder opfattes bedre af folket, og også de større billeder tiltrækker dem først. Undgå at tilføje mindre billeder, da de kan skubbe seerne væk!

Professionalisme afspejler sig i de større billeder, da du kan formidle gode budskaber gennem sådanne billeder. Det hierarkiske layout af siderne holder også seerne hooked på grund af den lethed og enkelhed, det tilbyder. På de større billeder kan du tilføje de bedst sælgende produkter eller gode tilbud for at fange seernes opmærksomhed, hvilket igen vil øge salget.

Farvel til distraktive genstande

Lige meget, at tilføje for mange salgsfremmende ting på webstedet virker godt for mange e-handelsbutiksejere. Men efter min mening er dette slet ikke en intelligent idé at vise folk, hvad de ikke vil se. Som hvis kunden går til kassesiden, vil han bare betale og bestille produktet. I det tilfælde, hvis du bliver ved med at vise dem de ikke-relaterede ting som at abonnere på nyhedsbrevet eller følge de sociale mediers sider, kan de blive ført på et sidespor.

Hvad der er vigtigere er at øge salget ved i stedet at tilbyde en nem checkout over den distraherende proces. For at undgå sådanne situationer må du ikke bruge ikke-relaterede elementer på hjemmesiden.

Husk på, at hver enkelt side er designet til at tjene sit eget formål, så gå ikke af vejen, ellers vil du vente med at sælge for evigt. Held og lykke!

Relaterede sider