Søg

God emballage afgør et produkts succes – hvorfor?

Tænk på et produkt, og du vil få en visualisering af, hvordan det ser ud. Er det ikke? Sig, jeg taler om Maggi, verdens berømte nudler, der er anerkendt globalt. Hvilket billede får du? Den gule emballage med billedet af nudler på toppen, har jeg ret?

God emballage har potentialet til at skabe eller ødelægge et produkts succes. Begrebet emballage kom i rampelyset, da trenden med emballerede produkter brød i brand. Det er meget tydeligt, at de fleste af online-kunderne køber et produkt på grund af dets smukke emballage, der bringer kundernes opmærksomhed i vejret. For det meste tiltrækker visuel oplevelse seerne og øger deres købspotentiale.

For at få din hjemmeside til at fungere off-the-charts, er det godt at tilføje nogle anmeldelser om produktemballagen. Starbucks er et kaffemærke, og når vi tænker på det, kommer dets logo og kopper ind i vores sind. Hvorfor? Fordi logoerne og billederne efterlader en evig indvirkning på vores sind! Det er lige meget, hvad der er inde i koppen eller dåsen eller flasken, men det gør den smukke emballage virkelig.

Hvordan betyder det noget?

For eCommerce-driften er det ekstremt vigtigt at få kunderne til at føle sig ægte omkring dit brand. Men det hjælper dem med at byde dit brand velkommen i deres hjem med 100 % tilfredshed og lykke. For at skabe et sådant billede i deres sind, vis dem den smukke side af produktemballage og lav et vindende øjeblik. Der er få punkter at tænke over for de vellykkede relationer med dine kunder, tjek dem ud.

Forbliv enkel, men alligevel stærk

Selvom produktemballage har meget for kunderne, kan det føre til et fald i antallet af kunder, hvis de er for prangende. For at fremvise et brand, spiller emballage en stor rolle, men ikke hvis det ydre design ikke er tiltalende og beroligende for øjnene.

Du behøver ikke altid at designe en fancy pakke for at skille sig ud fra mængden, men en simpel emballage vil gøre det. Lad os tage et eksempel på Ebay, der sender pakkerne over til kunderne fra tredjeparter og kun har et simpelt logo på yderboksen. Kort sagt viser det, at Ebay er afsenderen, hvilket er et øjeblikkeligt indtryk på modtagerens sind, og der kræves ingen speciel fancy emballage.

En sådan emballage overbeviser kunderne om produktets ægthed og får dem til at føle, at produktet tilhører Ebay. Det spiller et svindelnummer til kundens begejstring ved at levere et tredjepartsprodukt gennem Ebay box-pakke.

Pæn emballage hjælper med at fremkalde mere interesse

Flot produktemballage frister seerne til at vide mere om dit brand. Tænk på en smuk pakke, som du måske har set ved dit sidste besøg i en købmand. Du vil straks vælge produktet for at se emballagen tydeligt, men ikke produktet. Men det, der lokkede dig, var emballagen og ikke selve produktet. Det indikerer tydeligt, at når du var tilfreds med pakken, var næste skridt at gå videre for at vide, hvad produktet var. Var det ikke?

At eje et e-handelsmærke er lidt nemt sammenlignet med at sælge det i de landbaserede butikker. Ja, du hørte det rigtigt. For at lade flere mennesker finde dig, skal et fælles mål være at levere dine produkter til mindst én butik og få det på hylden.

Det menes, at 66% af kunderne prøver et produkt på grund af det iøjnefaldende design. Så hvorfor ikke designe en smuk pakke til at lande som en rockstjerne på markedet?

Prøv disse Sure Shot-tip til enestående emballage

Prøv disse tips for at opdatere produktemballagen:

  • Brug smukke klistermærker og noter
  • Tilføj logoet på pakken for at vise din identitet
  • Udskriv dine bedst sælgende varer for at skabe en opmærksomhed
  • Giv noget drikkepenge eller bonus væk til kunden for en overraskende fornemmelse

Til sidst, glem ikke at tilføje en anmeldelse af produktemballagen, der nævner dens udseende og følelse. Vis folk, hvem du er, og hvorfor du er på markedet!

Relaterede sider